Agricola-kävely Halikko-Paimio

su 29.8. klo 12.00 – su 29.8. klo 20.00
Agricola-kävely lukutaidon puolesta. Pisteillä merkitty kartta Pernajasta Turkuun.

Halikon kirkko

Agricola-kävely on pyhiinvaellus Suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan synnyinpitäjästä Pernajasta Turkuun, jossa Agricola toimi piispana. Pyhiinvaelluksen tarkoituksena on tehdä hengellinen matka itseen: löytää pyhiinvaeltajan huolettomuus, kiireettömyys ja vapaus. Sunnuntaina vaellus aloitetaan hartaudella Halikon kirkossa klo 12. Matka Halikosta Paimioon on noin 25 km ja se kestää noin seitsemän tuntia.

Kävely sopii monenlaiselle liikkujalle, ja kiireetön rytmi varmistaa, että hitaammatkin kulkijat pysyvät mukana. Agricolan reitin kulkeminen muistuttaa myös lukutaidon merkityksestä - missä olisimme ilman Agricolaa? Pipliaseuran Lukutaitoa naisille Afrikassa -hankkeessa 20 000 naista oppii lukemaan omalla äidinkielellään. Agricola-kävelyn osallistujat voivat halutessaan lahjoittaa esimerkiksi kilometrejään vastaavan summan lukutaitotyöhön ja rohkaista tuttujaan sponsoroimaan kävelyään.

Mukaan tarvitset säänmukaiset varusteet ja hyvin sisään ajetut kengät. Pakkaa reppuun riittävän suuri vesipullo ja evästä. Kävelyä rytmittävät pienet tauot ja vähän pidempi evästauko. Jos sinulla on huomioliivi, laita se päällesi. Kävelysauvat ovat myös hyväksi koettu varustus.

Halutessasi voit ilmoittautua mukaan Pipliaseuran nettisivuilla (ei välttämätöntä): https://www.piplia.fi/osallistu/ilmoittaudu-agricola-kavelyyn/. Nettisivulta löydät myös lisätietoa Agricola-kävelystä. Salon seurakunnassa lisätietoa antaa Henna Seppälä, p. 044 774 5214, henna.seppala@evl.fi.

• Aikuisille Aikuisille
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö