Kesäkonsertti Kiskon kirkossa

nainen jolla viulu sylissä, mies tummassa puvussa

Kiskon kirkko

Kesäkonserttisarja alkaa Kiskon kirkosta konsertilla, jonka nimenä on Kesäillan romanssi.
Viulisti Sylvia Hurttia ja pianisti Daniel Beskow esittävät konsertissaan Sibeliuksen, Stenhammarin ja Griegin kansallisromanttista musiikkia. Wienin tuliaisena duo esittää myös Mozartin suuren B-duuri Sonaatin viululle ja pianolle. Konsertti saattelee kuulijat kesätunnelmiin romanttisen iloisin sävelin.
Konsertin jälkeen on tarjolla iltateet esiintyjien seurassa kirkon pihalla tai sateen sattuessa kirkossa.
Vapaa pääsy, ohjelma 10€
Kesäkonserttisarjaan on mahdollista hankkia ovelta myös 50€ hintainen konserttipassi, jolla saa ohjelmaan kaikkiin 13 konserttiin.

Sylvia Hurttia esiintyy säännöllisesti kansainvälisillä lavoilla niin soolo-, kamarimusiikki-, kuin myös orkesterimuusikkona. Hän on konsertoinut useimmissa Euroopan maissa, Yhdysvalloissa, Australiassa, Japanissa ja Kiinassa. Hän on toiminut äänenjohtajana/konserttimestarina useissa orkestereissa, kuten mm. Detmoldin kamariorkesterissa, Kammerphilharmonie Kölnissä, Lappeenrannan kaupunginorkesterissa ja Australian International Opera Companyssa. Hän on toiminut myös Odysseus-jousikvartetin 2. viulistina kvartetin perustamis- vuodesta 2009 lähtien. Sylvia Hurttia on esiintynyt useilla merkittävillä musiikkijuhlilla Suomessa (Turun, Naantalin ja Iittalan musiikkijuhlat) ja muualla Euroopassa (Salzburgin musiikkijuhlat, Chigiana Summer Music Festival, Musiksommer Reichenau ja Attersee Classic Festival). Vuodesta 2021 eteenpäin hän on toiminut Liedon kamarimusiikkipäivien taiteellisena johtajana. Perinteisemmän klassisen konserttiohjelmiston lisäksi Sylvia esittää mielellään myös uutta musiikkia ja hän on ollut mukana kantaesittämässä useita teoksia.
Sylvia Hurttia suoritti musiikin alemman korkeakoulututkinnon Turun AMK:n taideakatemiassa Araik Resjanin luokalla ja musiikin solistisen maisteritutkinnon Detmoldin musiikkikorkeakoulussa Saksassa Thomas Christianin ohjauksessa. Hän on tehnyt viulunsoiton opintoja myös Wienin Universität für Musik und darstellende Kunstissa sekä Liszt Akatemiassa Budapestissä. Hän on täydentänyt opintojaan useilla mestarikursseilla mm. Ilja Grubertin, Pavel Vernikovin, Vilmos Szabadin, Dora Schwarzbergin, Alban Berg- kvartetin sekä Wienin Philharmonikkojen johdolla.

Debyyttikonserttinsa jälkeen Kööpenhaminassa vuonna 2012 Daniel Beskow on vakiinnuttanut asemansa yhdeksi Skandinavian mielenkiintoisimmista pianisteista, ja hän esiintyy yli 80 konsertissa vuosittain. Soolouransa lisäksi Daniel Beskow tekee yhteistyötä säännöllisesti laulajien ja instrumentalistien kanssa, ja hänen musiikillinen repertuaarinsa on erittäin monipuolinen ja laaja.
Yksi hänen menestyneimmistä konserttiprojekteistaan on ollut 'Sadut'-konsertti, joka yhdistää musiikkia ja Danielin isoäidin Elsa Beskowin suosittujen satukirjojen kuvitusta. Vuonna 2019 Daniel julkaisi debyyttilevyn, joka sisältää Franz Schubertin laulusarjan 'Winterreise'. Levy on saanut ylistäviä arvosteluja ja se oli OPUS-classic-palkintoehdokkaana Saksassa.
Daniel on opiskellut Edsbergissä Norjassa (Edsbergin linna) ja Tukholman kuninkaallisessa musiikkiakatemiassa, Hannoverin musiikkikorkeakoulussa, sekä Kööpenhaminan- ja Wienin musiikkiakatemioissa.
Tärkeimmät musiikilliset vaikutteet hän on saanut professori Peter Feuchtwangerilta Lontoosta ja Jiri Hlinkalta Norjasta.

Kisko