Kesäkonsertti Yliskylän kirkossa

kaksi naista viulut käsissään, taustalla ranskalainen linna ja puutarha

Yliskylän kirkko

Ranskalainen ilta barokkiviuluilla
Barokkiviulistit Hanne Lund ja Katriina Rainio soittavat ihastuttavaa 1700-luvun ranskalaista musiikkia Versaillesin hovista säveltäjiltä Guignon, Leclair ja Guillemain. Kaikki konsertin kappaleet on sävelletty kahdelle viululle ilman bassoa. Kahdella viululla saa aikaan monenlaisia sävyjä ja tunnelmia, virtuositeettia unohtamatta! Tervetuloa!

Konsertin jälkeen on tarjolla iltateet esiintyjien seurassa kirkon pihalla tai sateen sattuessa kirkossa.
Vapaa pääsy, ohjelma 10€.

Hanne Lund on opiskellut Helsingin konservatoriossa, Malmön musiikkikorkeakoulussa, Turun Taideakatemialla ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa. Hän suoritti viulunsoiton A-tutkinnon Turussa erinomaisin arvosanoin opettajanaan Aleksander Vinnitski. Sibelius-Akatemiasta hän on valmistunut musiikin maisteriksi pääaineenaan vanha musiikki ja soittimena barokkiviulu.
Barokkiviulua hän on opiskellut Minna Kankaan ja Kreeta-Maria Kentalan johdolla.

Lund toimii viulunsoiton lehtorina Turun konservatoriossa ja opastaa siellä sekä taiteen perusopetuksen oppilaita että toisen asteen ammatillisen koulutuksen opiskelijoita musiikin maailmaan.
Hän soittaa säännöllisesti muun muassa Kuninkaantien muusikoiden ja Turun Vanha Musiikki ry:n konserteissa sekä muutoin muusikkona erilaisissa tilaisuuksissa viulistina, barokkiviulistina tai alttoviulistina. Lund on toiminut viulistina Turun filharmonisessa orkesterissa, Pori Sinfoniettassa, Hyvinkään orkesterissa, Turun ja Rauman kaupunginteattereissa sekä tanssiteatteri Erissä.

Katriina Rainio on valmistunut Turun Taideakatemialta Musiikkipedagogiksi vuonna 2005 Aleksander Vinnitskin ohjauksessa. Keväällä 2022 Rainio suoritti muusikon ammatilliset opinnot Turun konservatoriossa pääaineenaan barokkiviulu.

Rainio on soittanut säännöllisesti Kuninkaantien Muusikot kokoonpanossa sen perustamisesta lähtien, sekä työskennellyt Turun filharmonisessa orkesterissa ja Kuopion kaupungin orkesterissa. Opettajana hän on toiminut noin 15 vuotta Turun seudulla eri opistoissa, nykyään pääasiallisesti NMKY:n musiikkiopistossa. Hän on myös erittäin ahkera freelance-muusikko genrerajoista välittämättä. Hänet voi nähdä viulun, alttoviulun, barokki- tai sähköviulun, jopa sahan kanssa, erilaisilla lavoilla musisoimassa.

Perniö