Hanna-Leena Suominen (ent. Keinänen)

hanna-leena.suominen@evl.fi, puh. 044 774 5270
Salo-Uskelan alue

Olen Hanna-Leena, lähtöisin Pohjois-Savosta Pielavedeltä. Aloitin kanttoriopinnot Oulun konservatoriossa 2002 ja 2004 siirryin opiskelemaan kanttoriksi Helsingissä. Valmistuin Sibelius-Akatemiasta kirkkomusiikin osastolta maaliskuussa 2011, ja samana vuonna aloitin työt Salon seurakunnassa kanttorin sijaisena keskustan alueella. Tammikuusta 2012 alkaen olen ollut kanttorin virassa Kiskon ja Muurlan alueilla ja syksystä 2023 Salon keskustassa.

Pidän työni monipuolisuudesta.

Minulla on Kiskon ja Muurlan alueilla yhteensä kolme kuoroa (kaksi kirkkokuoroa ja lapsikuoro Crescendo Kiskon alueella). Kalenterini täyttyy kuorojen harjoitusten ja valmistelun lisäksi vierailuista päiväkodeissa, eskareissa ja paikallisissa kerhoissa, missä käyn pitämässä muskarituokioita 0–6-vuotiaille lapsille. Työssäni on kunnia olla mukana ihmisten tärkeissä juhlahetkissä: kastehetkissä, konfirmaatiossa, avioliiton vihkimis- tai siunaamishetkessä, sekä saattelemassa vainajaa viimeiselle matkalle. Sunnuntaisin saan yhdessä seurakuntalaisten kanssa kokoontua yhteiseen jumalanpalvelukseen, joko Kiskon tai Muurlan kirkossa. Toisinaan pääsen myös kanttoriksi muiden Salon seurakunnan alueiden kirkkoihin, mikä on mukavaa vaihtelua.

”Perustyön” lisäksi konsertoin säännöllisesti urkurina, säestäjänä, sekä laulaen erikokoisissa laulajakokoonpanoissa tai solistina.

Mustavalkoinen kuva Hanna-Leenasta
Kuva: Milla von Konow