Angelniemen hautausmaa

Angelniemen hautausmaata kesällä, taustalla Angelniemen kirkko

Angelniementie 261, 25230 Salo

Angelniemen hautausmaa sijaitsee Kaksungen kylässä Angelniemellä, Kemiön saaren puolella, 3 km lossirannasta. Lossiyhteys on Kokkilasta 20 minuutin välein. Matkaa Halikon keskustasta on noin 17 kilometriä. Hautausmaa sijaitsee upealla paikalla niemen kärjessä meren rannalla Angelniemen kirkon ympärillä. Alueen kokonaispinta-ala on 1,78 hehtaaria.

Angelniemen hautausmaan asemapiirros on laadittu 14.12.1950. Hautausmaalla on hautasijoja runsaat 1.100 kappaletta, joista suurin osa on arkkuhautasijoja. Merellinen, graniittikivipylväiden ja ankkurikettinkien ympäröimä tuhkansirottelulehto otettiin käyttöön vuonna 2003.

Hautausmaalla on kaikkien vainajien muistokivi, jolle voi laskea kukkia ja kynttilöitä.