Partio

Partiossa oppii monenlaista: kädentaitoja solmuista nuotiontekoon, luonnossa liikkumista, ensiaputaitoja, vastuuta tekemisistään, kansainvälisyyttä jne. Myös ihanteilla on sijansa partiotoiminnassa. Partiolainen haluaa kehittyä ihmisenä, auttaa ja palvella muita, olla luotettava, rakastaa ja suojella luontoa sekä rakentaa ystävyyttä yli rajojen. Usko Korkeimpaan kuuluu sekin partioaatteeseen.

Partiossa toimitaan ikäryhmittäin:

• Laumat 7–9-vuotiaille sudenpennuille, johtajana aikuinen
  • Seikkailijat 10–12-vuotiaille, johtajana aikuinen
  • Tarpojavartiot 12–15-vuotiaille vartiolaisille
  • Samoajaryhmät 15–17-vuotiaille
  • Vaeltajaryhmät 18–22-vuotiaille
  • Johtaja- ja tukitehtävät yli 22-vuotiaille

Partion viikoittaisissa kokoontumisissa harjoitellaan partiotaitoja ja suoritetaan taitomerkkejä. Säännölliseen toimintaan kuuluu kokoontuminen kerran viikossa. Lisäksi partion ohjelmassa on retkiä, leirejä ja kilpailuja. Lippukunnat osallistuvat myös Salon alueen, Lounais-Suomen partiopiirin ja Suomen Partiolaisten valtakunnallisiin tapahtumiin.

Suomalaisesta ja kansainvälisestä partiotoiminnasta voi lukea lisää Suomen Partiolaiset ry:n kotisivuilta osoitteesta www.partio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Partio-logo

Salon seurakunnan tukemana toimii 8 partiolippukuntaa:

Tervetuloa perhepartioon!

Salon Leirisiskojen perhepartio on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen. Jokaisella lapsella täytyy olla toiminnassa mukana vähintään yksi aikuinen omasta lähipiiristä. Vanhempien ohella seurana voi olla vaikka kummitäti tai isoisä. Perhepartiossa keskitytään luontoon ja retkeilyyn. Aina kun vain mahdollista, ollaan jossain ulkona.

Perhepartio kokoontuu noin joka kolmas viikko. Paikka ja viikonpäivä vaihtelevat. Toimintaan mukaan lähteneet voivat halutessaan liittyä perhepartion WhatsApp-ryhmään. Leirisiskojen perhepartiotoiminnasta saa lisäinfoa Maritta Järveläiseltä p. 040 092 3519.

Sisupartio

Salossa toimii kaksi sisupartioryhmää: Oravat ja Pikkuoravat, joka on noin 7–17-vuotiaiden ryhmä. Molemmat toimivat Salo-Uskelan seurakuntatalossa. Sisupartiossa pääsee muun muassa harjoittelemaan luonnossa liikkumista, kädentaitoja ja ryhmässä toimimista. Ohjelmaan kuuluu niin musiikkia, liikuntaa, kokkailua, ulkoilua kuin erilaisia retkiäkin. Toimintaa mukautetaan ryhmän tarpeiden ja toiveiden mukaan. Lisätietoa sisupartiosta: toiminta.partio.fi/ohjelman-tuki/sisupartio/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Partiotoiminnan yhdyshenkilö

Salon seurakunnassa partioasioista vastaa