Lapset puhaltelevat saippuakuplia kiipeilytelineellä.

Lasten ja perheiden toimintaa

Salon seurakunta tarjoaa monipuolista toimintaa kaikenikäisille lapsille ja lapsiperheille. Perheillä on mahdollisuus osallistua avoimiin perhekerhoihin, vauvakerhoon sekä erilaisiin perheiden tapahtumiin, retkiin ja leireihin. Lapset voivat osallistua mm. päiväkerhoon, pyhäkouluun, kirjepyhäkouluun ja muskariin. Lisää tietoa eri toiminnoista löytyy alla olevista linkeistä.

Varhaiskasvatuksen omat Facebook-sivun ja Instagram-tilin löydät nimellä Salon seurakunta lapset ja perheet. Sivuilta löydät ajankohtaista tietoa ja päivityksiä tapahtumista ja toiminnasta, videoklippejä ja muuta mukavaa. Tervetuloa seuraamaan meitä.

Kasvatuksen uutiskirje

Liittymällä kasvatuksen uutiskirjeen sähköpostilistalle saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi kirjeen, josta löydät tietoa erityisesti lapsille, nuorille ja heidän perheilleen suunnatuista jutuista Salon seurakunnassa. Uutiskirjeen tilaaminen ei velvoita mihinkään, ja voit poistua listalta milloin tahansa ilmoittamalla siitä Annukalle, annukka.saarinen@evl.fi.
Uutiskirjeen tilaukseen pääset tästä.

Kirkkopassit

Koko Salon seurakunnassa otetaan uuden kirkkovuoden alusta käyttöön Lasten kirkkopassit. Kun tulet kirkkoon tilaisuuteen, pyydä seurakunnan työntekijältä itsellesi kirkkopassi ja siihen merkintä, missä kirkossa ja milloin olet osallistunut. Kerää passiin kolme merkintää kolmesta eri kirkosta ja näytä täysi passi työntekijälle. Saat pienen palkinnon! Voi myös osallistua valtakunnalliseen kirjalahjakortin arvontaan ottamalla täydestä passista kuvan ja lähettämällä sen osoitteeseen lastenkirkko.fi.

Säilytä kaikki merkintöjä täyteen kerätyt passit hyvässä tallessa ja tuo ne vuoden 2024 adventtiaikaan seurakunnan työntekijälle. Eniten täysiä passeja keränneet palkitaan vuoden 2024 lopussa yllätyspalkinnolla!

PikkuHelppi

PikkuHelppi on maksutonta ensisijaisesti perheiden kotona tehtävää lastenhoitoa, joko sisällä perheen kodissa tai ulkona. Lastenhoidon lisäksi on mahdollisuus myös keskustella arjen asioista työntekijän kanssa. Yhdelle perheelle tarjotaan apua 1-4 kertaa kaudessa, yhden kerran pituus on maksimissaan kolme tuntia. Kevätkaudella lastenhoitoapua on mahdollista saada tiistai- torstai- ja perjantaiaamupäivisin klo 8-12 välillä sekä tiistai-, keskiviikko- ja torstai-iltapäivisin klo 12-16 välillä. Muita aikoja ja lisätietoja voi tiedustella Anne-Maaritilta p. 044 774 5341, anne-maarit.pesola@evl.fi. Pikkuhelpin työntekijät ovat Salon seurakunnan koulutettuja lastenohjaajia.

PikkuHelppi-ajan pääset varaamaan täältä

Tervetuloa lasten kerhoihin!

Seurakunnan lasten kerhot tarjoavat kavereita ja tekemistä turvallisessa ympäristössä. Kirkkovuoden ja kristinuskon aarteisiin tutustutaan leikin, musiikin, kädentaitojen ja ihmettelyn kautta. Kerhot ovat maksuttomia ja niiden vetäjinä toimivat kirkon varhaiskasvatuksen ammattilaiset.

Lisätietoja ja ilmoittautumislinkki syksyn kerhoryhmiin löytyy täältä.

Kasvatuksen esihenkilö (varhaiskasvatus), seurakuntapastori
Salon seurakunta
Kasvatuksen ohjaaja, päivä- ja perhekerhotyö
Salon seurakunta Kiikala Suomusjärvi