"Sallikaa lasten tulla"

Lapset ovat tervetulleita kaikkiin seurakuntamme jumalanpalveluksiin! Kirkoista löytyy kirkkopussit ja muuta puuhaa lainattavaksi tilaisuuden ajaksi. Pieni hälinä kuuluu asiaan, ja lapsen kanssa voi kulkea kirkossa katselemassa ja ihmettelemässä myös tilaisuuden aikana.

Ehtoolliselle lapset pääsevät oman aikuisen seurassa. Messuissa on aina tarjolla myös alkoholitonta viiniä, jota saa pyytäessä ehtoollisen jakajalta. Vaihtoehtoisesti lapselle voidaan antaa pelkkä ehtoollisleipä, jos lapsen mukana oleva aikuinen niin toivoo. Ehtoollien jakaja kysyy lapsen kohdalle tullessaan aikuiselta, annetaanko lapselle ehtoollista vai siunataanko hänet. Kumpikin vaihtoehto on hyvä tapa lapselle päästä mukaan yhteiseen ehtoollispöytään!

Osa Jumalanpalveluksista on erityisesti suunnattu lapsiperheille. Perhekirkossa pienimmät osallistujat huomioidaan muun muassa tekstin ja musiikin valinnassa.

Lasten nurkkauksen, kirkkopussien, wc-tilojen ym. löytymisessä ja muissa kysymyksissä seurakuntamme työntekijät auttavat mielellään.

Kirkkonuket Klaara, Pekka ja Auli sekä Annukka-pappi Halikon kirkon ovella.

Perhekirkkoja keväällä 2024

Sunnuntai 4.2. Kynttilänpäivä:

• Halikon kirkossa klo 10 Talvilysti-messu. Messun jälkeen kaikenikäisten iloinen talvitapahtuma Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Keittolounaalle ennakkoilmoittautuminen viimeistään 31.1. Ilmoittautumaan pääset tästä.
  • Perttelin kirkossa klo 10 Perhemessu & Yhteisvastuun avaus. Kirkon jälkeen pillimehua, keksejä, kaffetta ja asiaa yhteisvastuusta.
  • Särkisalon kirkossa klo 10 Perhekirkko & laskiaisen etkot kirkkotarhassa. Mäenlaskua, kuumaa mehua, makkaraa, laskiaispullia ja talviriemua.

Sunnuntai 10.3. Leipäsunnuntai:

• Muurlan kirkossa klo 17 Perhemessu. Mukana Marika-pappi, kanttori Hanna-Leena, lastenohjaajat Jaana ja Kristiina sekä kirkkonukke Auli.

Sunnuntai 17.3. Marianpäivä:

• Salon kirkossa klo 17 Marianpäivän messu. Ennen messua seurissunnuntai salon seurakuntatalossa, keittolounas klo 13 alkaen, tarjolla myös vohveleita. Lapsille ja lapsiperheille lasten suunnittelemat Ilon kekkerit Kasvatuksen siiven päiväkerhotiloissa.

Sunnuntai 24.3. Palmusunnuntai:

• Perniön kirkossa klo 10 virpomispäivän perhekirkko. Mukana Juha-pappi, lastenohjaja Eija, kanttorri Maria sekä lapsikuoro Laurin lapset.
  • Kuusjoen kirkossa klo 10 virpomispäivän perhemessu. Mukana Aki-pappi, kanttori Kirsi sekä lastenohjaaja Jaana
  • Marttilan kirkossa klo 10 virpomispäivän perhekirkko. Mukana Tero-pappi, kanttori Hannu sekä lastenohjaaja Kati.

Sunnuntai 31.3. ensimmäinen Pääsiäispäivä

• Pääsiäisen juhlintaa yhdessä! Messu Halikon kirkossa klo 10, jonka jälkeen lounas seurakuntatalossa. Lapsille pääsiäismunajahti. Lounaalle ennakkoilmoittautumiset nettisivujen kautta viim. 26.3.

Sunnuntai 14.4. Hyvän Paimenen sunnuntai:

• Suomusjärven kirkossa klo 10 perhemessu. Messun jälkeen keittolounas seurakuntakeskuksessa.
  • Särkisalon kirkossa klo 10 perhekirkko. Mukana Juha-pappi, kanttori Hanna-Leena sekä lastenohjaaja Eija.
  • Kosken kirkossa klo 10 perhekirkko. Mukana Tero-pappi, kanttori Hannu sekä lastenohjaaja Kati.
  • Halikon kirkossa musiikkijumis klo 18. Ennen jumalanpalvelusta seurakuntatalossa Perheiden Pyhä, jossa mm. lasten muskarihetki & perheiden pop-up -kuoro. Tarjolla päivällinen, jota varten ennakkoilmoittautuminen viimeistään 10.4.

"Naiset haudalla" perheiden Pääsiäiskirkossa. Mukana menossa myös lapsikuoro Allegro.

Kasvatuksen esihenkilö (varhaiskasvatus), seurakuntapastori
Salon seurakunta