Tuomasmessu-teksti

Tuomasmessut ovat matalan kynnyksen toimintaa niin osallistujille kuin toimijoillekin. Jokainen on tervetullut juuri omana itsenään ja omassa elämäntilanteessaan.

Voit tulla tekemään, lepäämään, ihmettelemään, kyselemään... Pyhä Henki koskettaa jokaista kunkin tarvitsemalla tavalla.

Messu on saanut nimensä opetuslapsi Tuomaalta. Tuomas epäili toisten vakuuttelut ylösnouseen Jeesuksen kohtaamisesta. Hän uskalsi jopa sanoa sen ääneen.

Vapaaehtoiseksi tuomasmessutoimintaan?

Vapaaehtoisia kaivataan edelleen lisää toteuttamaan tuomasmessuja. Voit liittyä sähköpostilistalle, jonka kautta lähetetään infoa vapaaehtoisasioissa. Antamalla yhteystietosi listalle, et vielä sitoudu mihinkään tehtävään. Kaikkiin tehtäviin saat opastuksen tarvitsemallasi tavalla. Ennen messuja kaikki harjoittelevat myös yhdessä. Kaikki tiedossa olevat vapaaehtoiset ovat saaneet itselleen enemmän, kuin mitä heittäytyminen on heiltä vaatinut.

Kysymykset, kommentit ja postituslistalle ilmoittautumiset sähköpostilla osoitteeseen tuomasmessut.salo@gmail.com

Ole rohkea, älä pelkää, jätä pois vääränlainen vaatimattomuus ja heikko usko omiin kykyihisi. Tuomasmessu on aina tekijöidensä näköinen. Meillä on lupa olla ei-niin-täydellisiä. Olet lämpimästi tervetullut yksin tai läheistesi kanssa Herran iloon.

Tuomasmessumatka Helsinkiin Agricolan kirkkoon 28.4.2024

Tervetuloa tuomasmessumatkalle!
Tuomasmessu on luterilainen ehtoollisjumalanpalvelus. Tuomasmessu tunnetaan puhuttelevista saarnoista, rikkaasta liturgiasta, monipuolisesta musiikista ja elävästä rukouksesta. Tuomasmessua toteutetaan pääosin vapaaehtoisvoimin. Tuomasmessu yhdistää eri tavoin ajattelevia kristittyjä ja rohkaisee avaraan, itseä ja toista armahtavaan uskoon.

Bussireitti ja -aikataulu:
15.30 Halikon kirkon parkkipaikka
15.45 Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6
16.00 Muurlan Lasin pikavuoropysäkki
16.10 Suomusjärven liittymä 18, pikavuoropysäkki
17.20 Agricolan kirkko

Tuomasmessu alkaa klo 18. Messun jälkeen (19.30) jäädään teejatkoille. Kotimatkalle lähdetään noin klo 20.15, joten Salossa ollaan noin klo 22.
Halutessasi voit ottaa evästä bussimatkalle.
Matka maksaa 10-15 € osallistujamäärästä riippuen. Maksu kerätään bussissa.
Sitovat ilmoittautumisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä viimeistään pe 19.4. klo 16 mennessä. Paikkoja on rajoitetusti.
Huom! Täytä jokaisesta ilmoittautuvasta oma lomake, kiitos!
Lisätietoa matkasta: Airi Maaheimo, p. 044 292 6884

Tuomastreffeillä Halikon kirkossa.