Nuottikansioita auki

Kuoroja aikuisille

Aikuisten kuoroja on joka puolella seurakuntaa. Suurin osa on sekakuoroja, jotka palvelevat jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Välillä kuorot esiintyvät myös yhdessä suurkuorona. Ohjelmistossa on sekä perinteistä kirkkomusiikkia että uudempaa gospelia, mutta välillä poiketaan myös maallisemmille poluille. Pääsyvaatimuksena kuoroon on innokas asenne kuorolauluun ja mielellään myös jonkin verran laulutaitoa. Kuoroissa käytetään aikaa oikean laulutekniikan oppimiseen ja kannattaakin ajatella, että laulaessa oppii!

Säännöllisesti toimiva kuoro vaatii sitoutumista, mutta kiireisemmille lauluintoisille on aina välillä tarjolla kolmen kerran kuoroja, joissa sitoudutaan vain pariin harjoitukseen ja yhteen keikkaan. Näistä ilmoitetaan seurakunnan internet-sivuilla, seurakunnan some-kanavilla sekä lehdessä. Lisäksi Kiikalassa toimiva KiVeT-ryhmä, sekä Suomusjärvellä Laulutuokio ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi sitoutumista.

Andante
Andante on aikuisten sekakuoro, jonka toimintaan voivat osallistua kaikki 15 vuotta täyttäneet. Kuoron ohjelmisto on laaja sisältäen niin perinteistä kirkkomusiikkia kuin myös uudempaa ja raikkaampaa ohjelmistoa.
Kuoro harjoittelee tiistaisin klo 18-19.30 Halikon seurakuntatalon yläsalissa, Vaskiontie 31. Stemmaharjoitukset klo 17.30 alkaen. Samaan aikaan on lastenhoito järjestettynä alasalissa, mutta ota lastenhoitotarpeesta etukäteen yhteyttä kuoron johtajaan.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 23.1.
Tiedustelut: Kuoron johtaja Jukka Saarinen
puh. 044 774 5346, jukka.saarinen@evl.fi.

Kamarikuoro Vox Saloensis
Projekteittain toimiva kamarikuoro isojen kirkkomusiikkiteosten esittämiseen.
Kevään projekti orkesterin kanssa on Uskelan kirkossa su 26.5.
Tiedustelut ja koelaulut uusille laulajille: Kaisa Suutela-Kuisma, puh. 044 774 5291, kaisa.suutela-kuisma@evl.fi

Suomusjärven Laulu-Tuokio -SuLaT
ja Kiikalan Veisu-Tuokio -KiVeT

Kaikille avoimet yhteislauluryhmät kokoontuvat keskiviikoisin
Kitulan seurakuntakeskuksessa parittomilla viikoilla klo 14 (31.1.-24.4., ei 27.3.)
sekä kerran kuussa Kiikalan seurakuntatalolla klo 13 (24.1., 21.2., 20.3.)
Maria Sirén laulattaa ääniharjoituksia ja ajankohtaisia lauluja ja virsiä.

Kosken eläkekuoro
Kokoontumiset Kosken Tl seurakuntatalossa maanantaisin klo 14 - 16. Matalan kynnyksen ryhmä, jossa lauletaan enimmäkseen yksiäänisesti. Kaikki laulamisesta pitävät ovat tervetulleita! Ryhmää vetää muusikko Aimo Peuralahti. Ryhmä laulaa toisinaan seurakunnan tilaisuuksissa.
Kevään harjoitukset alkavat ...
Yhteyshenkilöt Aimo Peuralahti p. 040 575 7994 ja Terttu Heikkilä p. 050 593 6018.

Kosken kirkkokuoro
Harjoitukset pääasiassa torstaisin klo 18 - 19.30 Kosken Tl seurakuntatalossa, Maijankuja 6.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 11.1.
Tiedustelut: Kuoron johtaja Aija Haapalainen
puh. 044 744 3215, aija.haapalainen@evl.fi

Kuusjoen kirkkokuoro
Keskiviikkoisin klo 17-18 Kuusjoen seurakuntatalossa, Ylikulmantie 235. Kaksiäänisesti laulava naiskuoro esiintyy pääasiasssa oman alueen messuissa ja muissa tilaisuuksissa.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 10.1
Tiedustelut: Kuoron johtaja Kirsi Laakkonen

Muurlan kirkkokuoro
Torstaisin klo 16.30-18 Muurlan seurakuntakodissa,
Uotilantie 1.  (Alkaen 18.1.)
Tiedustelut: Kuoron johtaja Maria Sirén
puh. 044 774 5300, maria.siren@evl.fi

Perniön Laulukuoro
Keskiviikkoisin klo 18–20 Perniön seurakuntatalossa, Lupajantie 9.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 24.1.
Tiedustelut: Kuoron johtaja Maria Rainio-Alaranta
puh. 044 735 8626, maria.rainio-alaranta@evl.fi

Perttelin kirkkokuoro
Torstaisin klo 18–19.30 Perttelin seurakuntatalossa, Mikolantie 5. Neliäänisesti laulava sekakuoro palvelee erityisesti oman alueen messuissa, mutta pitää myös joskus omia konsertteja. Kuoro lahjoittaa ämpärin kaikille uusille laulajille!
Kevätkauden harjoitukset alkavat 11.1
Tiedustelut: Kuoron johtaja Kirsi Laakkonen

Perttelin iltapäiväkuoro
Keskiviikkoisin klo 14–15 Perttelin seurakuntatalossa, Mikolantie 5. Tässä vanhemman väen kuorossa lauletaan hengellisiä lauluja ja kevyempia laulelmia yksiäänisesti. Harjoituksen jälkeen on mahdollisuus istahtaa kahville kuoroystävien kanssa.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 10.1
Tiedustelut: Kuoron johtaja Kirsi Laakkonen

Salo-Uskelan GospelSalo
Torstaisin klo 19–20.30 Salon seurakuntatalossa, Kirkkokatu 6.
Kuoro aikuisille, jotka pitävät monenlaisesta kevyestä hengellisestä musiikista bändin kera ja ilman, suomeksi ja englanniksi.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 25.1. Sovi kuoronjohtajan kanssa etukäteen koelaulusta.
Tiedustelut: Kuoron johtaja Kaisa Suutela-Kuisma
puh. 044 774 5291, kaisa.suutela-kuisma@evl.fi

Suomusjärven kirkkokuoro
Torstaisin klo 18.30-20 Kitulan seurakuntakeskuksessa,
Kitulantie 7. (18.1.-9.5.)
Tiedustelut: Kuoron johtaja Maria Sirén
puh. 044 774 5300, maria.siren@evl.fi

Veteraanilaulajat
Maanantaisin klo 16–17 Salon seurakuntatalon Kuparisalissa, Kirkkokatu 6.
Mieskuoro laulaa isänmaallisia, hengellisiä ja sota-ajasta kertovia lauluja.
Kevätkauden harjoitukset alkavat 8.1.
Tiedustelut: Kuoron johtaja Sanna Räisänen
puh. 041 437 2618.