Flyygeli sinisessä valaistuksessa

Aboa-kvartetti

la 23.3. klo 17, Halikon kirkko

Turkulainen Aboa-kvartetti esittää Johannes Brahmsin Jousiseksteton nro 2 ja Richard Wagnerin Wesendonck-laulusarjan.
Aboa-kvartetissa soittavat Juha-Pekka Vikman ja Riitta Liukkonen, viulu, Harri Sippel, alttoviulu, Timo Hanhinen, sello.
Lisäksi konsertissa esiintyvät Antti Vesterinen, alttoviulu, Eija Huhtala-Krapu, sello, Annukka Kuivisto, sopraano, ja Jaana Luuppala, piano
Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 15 €

Ristin juurelle

ke 27.3. klo 19, Uskelan kirkko

Auralia on Turun seudulla vaikuttava noin 40 laulajan sekakuoro.
Hiljaisen viikon passiokonsertin ohjelmassa on mm. Chydeniuksen ja Mäntyjärven Pater Noster -teokset, sekä Bachin Matteuspassion kuorokoraalit.
Kuoroa johtaa Teemu Honkanen, urkurina on Iina Kivimäki ja viulistina Ilana Gothóni
Vapaa pääsy, ohjelma 15 €

Laivaston soittokunnan puhallinkvintetin Iltasoitto

to 4.4. klo 19, Salon seurakuntatalo

Kevätiltojen pidentyessä soivat upeat klassikkoteokset Ibertin Trois piéces breves ja Beethovenin Es-duurikvintetto Laivaston puhallinkvintetin esittäminä. Kvintetti tulee konsertoimaan ensimmäistä kertaa Saloon! Laivaston puhallinkvintetin soitto on soinut mm. kirkoissa, museoissa ja upseerikerhoilla. Luontevin yhteismusisoinnin muoto puhallinkvintetille on esiintyä konsertoiden; konserttiohjelmistossa on kuultu teoksia mm. Danzin, Poulencin ja Haydnin tuotannoista.
Esiintymässä ovat Sari Vaittinen, huilu; Anna Mantere, oboe; Antti Pursiainen, klarinetti; Outi Tuohiniemi, käyrätorvi; Matti Joensuu, fagotti

Nuorisokuorojen konsertti

to 18.4. klo 19, Uskelan kirkko

Turkulaisen Puolalanmäen musiikkilukion Kamarikuoro Chorus Iucundus ja diskanttikuoro Chorus Iuvenalis esittävät musiikkia kevään odotuksessa ja valon lisääntyessä, mm. Kantelettaren ja suomalaisten runoilijoiden teksteihin. Konsertissa kuullaan mm. Anna-Mari Kähärän, Soila Sariolan, Jaakko Mäntyjärven, Pärt Uusbergin ja Don McDonaldin teoksia.
Kuorotoiminta on Puolalanmäen musiikkilukion vahvimpia alueita. Sekä Chorus Iucundus että Chorus Iuvenalis ovat menestyneet kuorokilpailuissa, mm. Tampereen Sävelessä, ja esiintyneet paljon varsinkin Turun seudulla. Chorus Iuvenalis oli Yleisradion Vuoden nuorisokuoro v. 2023 ja Chorus Iucundus edustaa Yleisradiota Let The Peoples Sing -kilpailun nuorisokuorosarjassa tänä vuonna.
Konsertissa on mukana myös nuorisokuoro Diskantti Salosta.
Konserttiin on vapaa pääsy.

Kuorot matkalla "Yhdessä" Tampereelle

su 28.4. klo 18, Uskelan kirkko

Kenraaliharjoituskonsertti Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiirin kuoroille. Konsertissa kuullaan toukokuisen Kirkon juhlat 2024 ohjelmistoa.

Vappupäivän hilpeä konsertti

ke 1.5. klo 15, Uskelan kirkko

Kanttorit Kaisa, Matti ja Hanna-Leena soittavat vapunpäivän hilpeässä konsertissa kaikkea sitä, mitä ei muuten kehtaa soittaa!
Ei suositella tosikoille.

Musiikkiopiston laulajat espanjalaisissa tunnelmissa

to 2.5. klo 19, Salon kirkko

Salon musiikkiopiston laulajat esittävät espanjalaisia lauluja eri vuosisadoilta. Ohjelmassa on 1500-luvulta mm. Alonso de Mudarran Por asperos caminos, 1800-luvulta mm. Joaquin Turinan Cantares ja Manuel de Fallan Nana sekä kansanlauluista mm. Don Gato ja Valenciana. Kuorolauluna kuulaan Juan de Encinan Hoy comamos, y bebamos.
Opiskelijoita ohjaa laulunopettaja Maarita Luojus, säestyksistä vastaavat Leena Tammisto, piano, ja Aki Hakasalo, kitara

Häämusiikkikonsertti

su 12.5. klo 18, Uskelan kirkko

Kanttorit Kaisa, Matti ja Maria esittelevät vihkimusiikkia, siis häämarsseja, -virsiä ja -lauluja äitienpäivän iltakonsertissa. Tervetuloa kuuntelemaan olitpa sitten ensi kesän hääpari tai kultahäitä viettävä nuoripari, puoliso vielä hakusessa tai muuten vaan juhlavasta musiikista pitävä.
Vapaa pääsy

Musiikkiopiston laulajien konsertti "Kesäpäivä Kangasalla"

to 23.5. klo 19, Halikon kirkko

Salon musiikkiopiston laulajien konsertissa kuullaan monipuolista lauluohjelmaa. Ohjelmassa on mm. Merikannon Myrskylintu, englantilainen kansanlaulu Sait multa kukkasen toukokuun, Palmgrenin Heijastus ja Barberin Sure on this shining night. Kvartettina kuullaan Ravenscroftin Remember O Thou Man ja kuorolta a cappelana Kesäpäivä Kangasalla.
Opiskelijoita ohjaa laulunopettaja Maarita Luojus, säestykset Leena Tammisto, piano

Varaslähtö kesäkonserttisarjaan

su 26.5. klo 18, Uskelan kirkko

Salo Chamber -kamariorkesteri ja Vox Saloensis -kamarikuoro ottavat varaslähdön Salon seurakunnan kesän perinteiseen konserttisarjaan. Orkesteri on vuoden sisällä esittänyt jo kolme osaa Antonio Vivaldin konserttosarjasta Vuodenajat,  joten nyt on vuorossa neljäs ja ajankohtainen konsertto, eli Kevät. Solistina tässä soittaa Hanne Lund. Olli Varonen on solistina Joseph Haydnin C-duuri sellokonsertossa. Konsertin päättää Franz Schubertin G-duuri messu kuoron, solistien ja orkesterin esittämänä.
Vapaa pääsy, ohjelma 20 €

Musiikkiopiston kevätkonsertti