Salon perheasiain neuvottelukeskus

Salon seurakuntatalon 2. krs.

Käynti os. Torikatu 6 sisäpihalta, ovessa lukee Partiokolo.
Soita ovikelloa, sinua tullaan vastaan ovelle.

Hissi löytyy pääaulasta, käynti pääovesta Kirkkokatu 6.

Ota yhteyttä:

• Puhelimitse puh. 044 774 5217, ti ja to klo 12–13, muina aikoina jätä viesti vastaajaan.
  • Laita sähköpostia perheneuvonta.salo@evl.fi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Keskuksessa sinua palvelevat

Ulla Ristolainen
johtava perheneuvoja,
perhe- ja paripsykoterapeutti, pappi, kätilö
ulla.ristolainen@evl.fi

Suvi Kiuas
perheneuvoja,
perhe- ja paripsykoterapeutti, pappi, sairaanhoitaja
suvi.kiuas@evl.fi

Terhi Kyllönen (ti–pe)
perhepsykoterapeutti, psykiatrinen esh
terhi.kyllonen@evl.fi

Sari Varpama
Clinical Gestalt Psychotherapist (EAGT),
työnohjaaja (STOry)
sari.varpama@evl.fi

Tukea parisuhteeseen ja perhe-elämään

Perheneuvonta tarjoaa maksutonta ammatillista tukea parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa. Salon seurakunnan ylläpitämä ja kaupungin tukema keskus palvelee kaikkia Salon ja Someron kaupunkien asukkaita.

• Keskustelemme kanssasi luottamuksellisesti.
  • Etsimme yhdessä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja elämäntilanteeseesi.
  • Päätökset teet sinä itse.

Hyviä syitä hakeutua perheneuvontaan:

• Jatkuva riitely
  • Puolisoiden etääntyminen toisistaan
  • Mustasukkaisuus
  • Uskottomuus
  • Seksuaalisuuteen liittyvät kysymykset
  • Fyysinen ja/tai henkinen väkivalta
  • Eropohdinnat
  • Uusperhekysymykset
  • Seurusteluongelmat
  • Yllättävät kriisit

Suosittelemme keskusteluja, joissa parisuhteen molemmat osapuolet ovat mukana. Voit kuitenkin hakeutua neuvotteluun myös yksin.

Perheneuvonnan työntekijät kuuntelevat ja kulkevat kappaleen matkaa rinnallasi auttaen pahimman yli. Yhdessä kulkien opitaan tunnistamaan tunteita ja sanoittamaan niitä, tavoitteena toimiva vuorovaikutus. Saat tukea myös sen selvittämisessä, mikä elämässä on tärkeää ja tarkoituksenmukaista. Pari- ja yksilökeskustelujen lisäksi perheasiain neuvottelukeskuksessa on tarjolla eroryhmätoimintaa.

Perheasioiden sovittelu

Perheasiain neuvottelukeskuksessa tehdään lakisääteistä perheasioiden sovittelua silloin, kun vanhemmat tarvitsevat tukea lapsen asioista sopimiseen eron jälkeen. Sovittelua tehdään myös yhteistyössä Salon kaupungin kasvatus- ja perheneuvolan kanssa.

Anna asiakaspalautetta

Palautteesi on meille arvokasta, jotta voimme kehittää perheneuvonnan työmenetelmiä ja käytäntöjä. Kysely on nimetön eikä vastauksia voi yhdistää vastaajan tietoihin. Palautteesi otetaan vastaan ja käsitellään omassa perheasiain neuvottelukeskuksessasi.

Asiakaspalautelomake

Suomalainen eroseminaari

Suomalainen eroseminaari 13.3.-18.6. Salon perheneuvonnassa.

Menetelmän ovat kehittäneet tri Bruce Fisherin työn pohjalta psykologi Kari Kiianmaa sekä parisuhdekouluttaja Marianna Stolbow, ja sitä vetävät koulutetut ammattilaiset. Seminaari on monelle käänteentekevä kokemus - tutustumismatka omaan itseen. Samalla tutustuu myös tavalla tai toisella saman kokeneisiin ihmisiin, joiden näkökulma valottaa omaa kokemusta uudelta kantilta. Ryhmään tulee sitoutua, ja se tapaa 11 kertaa Salon perheneuvonnan tiloissa tiistai- tai keskiviikkoiltaisin klo 17-20. Osallistuminen on maksutonta, ja seminaariin voi tulla jokainen, joka on eronnut, pohtii tai on keskellä eroa. Osallistujat haastatellaan ennen ryhmän alkua.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen eroseminaariin

Tiedustelut: perheneuvonta.salo@evl.fi

Lisätietoja menetelmästä: www.suomalaineneroseminaari.fi

Pari Tunnetta -parisuhdekurssi

Kiertävätkö riidat aina samaa kehää ja oma kumppani tuntuu olevan jossain kaukaisuudessa? Katkeaako yhteys väliltänne ja riidat jäävät sopimatta? Ovatko tavallinen arki, stressi tai vastoinkäymiset nakertaneet parisuhdetta?

Pari Tunnetta -parisuhdekurssi on perheneuvonnan maksuton nettikurssi kaikenlaisille pareille. Se perustuu tunnekeskeiseen pariterapiaan. Kurssi toteutetaan itsenäisesti tehtävänä nettikurssina, jolle pariskunnat voivat osallistua sopivaksi katsomallaan ajalla, vaikkapa omalta kotisohvalta.

Tietoa kurssista: www.paritunnetta.fi

Suomalainen eroseminaari -logo
Suomalainen eroseminaari 13.3.-18.6. Salon perheneuvonnassa. Tiedustelut: perheneuvonta.salo@evl.fi
Köysi sydämen muodossa