Lauriina Hurtig

lauriina.hurtig@evl.fi, puh. 044 774 5346
Halikon alue, virkavapaalla

Nimeni on Lauriina Hurtig. Aloitin työni Salon seurakunnassa tammikuussa 2017.

Olen syntynyt Torniossa, mutta elänyt myös Helsingissä, Seinäjoella, Jurvassa ja Toholammilla. Kirkkomuusikkous taitaa olla veressä, sillä isäni ja useat sukulaiseni ovat myös kanttoreita. Lapsuudenkodissani musisoimme paljon yhdessä ja kävimme laulamassa muun muassa kylän vanhuksille.

Koen olevani unelma-ammatissa. Saan tehdä sitä mitä rakastan. Työni on monipuolista, sisältäen muun muassa kuorojen kanssa työskentelyä, jumalanpalveluksia, häitä, hautajaisia, hartauksia, musiikkitilaisuuksien järjestämistä sekä kouluissa ja laitoksissa työskentelyä. Saan tehdä töitä eri-ikäisten kanssa, vauvasta vaariin. Heiltä kaikilta opin valtavasti. Eniten nautin keskusteluista vanhempien, jo paljon elämää nähneiden ja sitä kautta hurjasti elämänviisautta omaavien ihmisten kanssa.

Vapaa-ajallani ulkoilen paljon sekä luen kirjoja.

Lauriina istuu flyygelin ääressä ja katsoo viistoon. Mustavalkoinen.
Kuva: Ari Oinas