Pyhäkoulut

Pyhäkoulu on lasten kirkkohetki, johon ovat tervetulleita kaikki lapset nelivuotiaasta alkaen ja sitä nuoremmatkin vanhempien tai sisarusten seurassa.

Pyhäkouluhetkien sisältö seuraa kirkkovuotta. Kristillinen sanoma välittyy Raamatun kertomuksin, lauluin, leikein ja kädentaidoin. Tällä tavoin kristilliset tavat ja merkitykset tulevat lapselle tutuiksi. Pyhäkoulutyön tarkoitus on myös tukea vanhempia ja koteja kristillisessä kasvatustehtävässä. Pyhäkoulu on hyvä paikka lasten ja aikuisten kontaktien luomiseen, sosiaaliseen kanssakäymiseen ja ystävyyteen.

PYHÄKOULUT KEVÄÄLLÄ 2024

Retkipyhis Koskella ja Marttilassa

SU 14.4 Taideseikkailu Marttilan kirkossa (Kirkkotie 3) Klo 15-17

Seikkaillaan kirkossa tutkien sitä taidesilmälasien läpi. Taiteiluvälineet otetaan myös käyttöön. Tavataan ovella!

SU 21.4 Retki Nostalgiamuseoon (Heinojantie 44) Klo 15-17

Tutkitaan ja tutustutaan enstiaikojen elämään, vietetään pieni pyhishetki sekä käydään kahvilassa. Retki on maksuton. Ilmoittautuminen viimeistään

to 25.4 Katille. kati.koskivainio@evl.fi, p. 044 744 3220

SU 28.4 Luontoretki Liparinmajalle (Liparintie 95) klo 15-17

Vietetään iltapäivää ulkoillen mm. pyhispolulla. Grilli ja sauna ovat kuumana.

Pyhiksiin on kutsuttu kaikenikäiset lapset omien tärkeimpien aikuisten kanssa!

Pyhis Angelniemen seurojentalolla (Kokkilantie 775)

Kokoontuminen kerran kuukaudessa keskiviikkoisin klo 17.30-19.

7.2. Vietetään ystävänpäivää ja pohditaan mitä yhteisvastuu on. Askarellaan kortti ystävälle sekä leivotaan sydänsämpylöitä.

13.3. Kuka on Pietari ja hänen kalansa? Tehdään vohveleita.

10.4. Retki Angelniemen kirkkoon iltapalaeväiden kera (tavataan kirkolla, Angelniementie 261).

8.5. Ulkoilua, eväitä ja luonnon ihmettelyä yhdessä.

Soppasunnuntai-pyhikset
Perniössä seurakuntatalolla (Lupajantie 9)

Kokoonnumme kerran kuussa sunnuntaisin klo 11-13.

25.2. Lempeä laskeutuminen arkeen. Syödään hernekeittoa yhdessä ja vietetään pyhäkouluhetkeä. Ilmoittaudu Johannalle viimeistään pe 23.2.: johanna.routasalo@evl.fi tai 044 774 5544.

31.3. ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ! Syödään nuudelisoppaa ja vietetään suurta juhlaa!

28.4. Kevään merkkejä ja kasvissosekeittoa.

26.5. Kesää kohti ja yllärisoppaa sekä superjälkiruokaa.

Pyhis
Ollikan seurakuntakodilla (Hämeenojankatu 19)

Kevään 2024 ohjelma tarkentuu myöhemmin.

Pyhis
Kiikalan seurakuntatalolla (Kirkkotie 4)

Tauolla kevään 2024.

Pyhis Muurlassa

Kevään 2024 ohjelma tarkentuu myöhemmin.

Kirjepyhäkoulu

Kirjepyhäkoulu tuo pyhäkoulun omaan kotiisi.

Ilmoittaudu, ja saat mukavaa postia kerran kuukaudessa. Kuoressa sisällä tarinoita, askartelutehtäviä tai muuta mukavaa puuhaa.

Kirjepyhäkoulu on kaikille lapsille avoin ja ilmainen. Tästä pääset ilmoittautumislomakkeelle.

Lisätietoja pyhäkouluista voi tiedustella Johannalta: johanna.routasalo@evl.fi, puh. 044 774 5544.

Vastaava lastenohjaaja, pyhäkoulu- ja vapaaehtoistyö
Salon seurakunta