Juvankosken kesäkoti

Juvankosken päärakennus

Juvankoskentie 212, 25180 Salo

Perttelin Juvankosken kesäkoti sijaitsee Pöytiön kylässä. Seurakunnan omistukseen noin 7 ha suuruinen alue rakennuksineen tuli vuonna 1980.

Alueella on rikas ja monipuolinen historia: siellä on toiminut aikanaan saha, paperitehdas ja sähkövoimalaitos. Juvankosken alueen kaupan yhteydessä seurakunnan omistukseen tuli myös Tyrynsaari.

Juvankosken päärakennus peruskorjattiin vuonna 1984. Myöhemmin se ulkomaalattiin keltaiseksi. Vuonna 2001 valmistui majoitusrakennuksen laajennus.

Päärakennuksessa on kolme makuupaikkaa ja erillisessä majoitustilassa 32 makuupaikkaa ja peseytymistilat. Rannassa on erillinen puulämmitteinen rantasauna. Keittiö varustettu suurkeittiötiskikoneella ja tavallisella liedellä, astiat 40:lle.