Toivon voimalla - Kirkon juhlien 2024 paikallinen etkokonsertti

su 28.4. klo 18.00
Toivon voimalla -konsertti

Uskelan kirkko

Konsertissa kuullaan toukokuisten Kirkon juhlien kuoro-ohjelmistoa Varsinais-Suomen Kirkkomusiikkipiirin kuorojen yhteisesityksinä
sekä urku- ja laulusooloja. Vapaa pääsy, vapaaehtoinen tukimaksu Varsinais-Suomen Kirkkomusiikkipiiri ry:n toimintaan.

Tampereella järjestetään kaupunkifestivaali Kirkon juhlat 17.-19. toukokuuta 2024. Festivaali kokoaa Tampereen Keskustorille tuhansien laulajien kuoron ja tarjoaa ajankohtaiskeskusteluja, kulttuuria sekä ajatusten, uskon ja elämänkatsomusten vuoropuhelua eri puolilla kaupunkia.

Juhlien teemana on "Toivon voimalla". Ohjelmasisältöjen taustana ovat aiemmat Kirkkopäivät, Kirkon musiikkijuhlat ja Lähetysjuhlat. Kirkon Juhlat 2024 -tapahtumassa nämä kolme sulautuvat uudenlaiseksi, yhtenäiseksi tapahtumakokonaisuudeksi. Ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen.
Juhlille osallistuvat kuorot muodostavat yhdessä suurkuoron, joka esiintyy juhlien päälavan yhteydessä Keskustorilla. Suurkuorolle on juhlien ohjelmassa yhteisiä esiintymisiä kuten avajaiset ja Toivotuimmat -laulutilaisuus perjantaina ja päätösmessu sunnuntaina.

Juhlille on tilattu 11 uutta sävellystä, jotka kaikki lauletaan juhlien päätösmessussa. Teokset on tehty helluntain tekstien ja virsien pohjalta. Juhlien teemalaulu on Sakari ja Jaakko Löytyn Arkipäivän taivaassa.

Varsinais-Suomen Kirkkomusiikkipiiri on koordinoinut paikallisia yhteisharjoituksia juhlien lauluista. Projektiin osallistuneet kuorot esittävät yhdessä juhlien ohjelmistoa etkokonsertissa Uskelan kirkossa sunnuntaina 28.4. klo 18. Lisäksi kanttorit Kaisa Suutela-Kuisma ja Miika Hartikainen esittävät urkusooloja, ja Maria Sirén laulaa kaksi sopraanoaariaa G. F. Händelin oratoriosta Messias.

Konserttiin on vapaa pääsy. Tervetuloa tähän kirkkomusiikin juhlahetkeen!
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Järjestäjä

Halikko, Kiikala, Kisko, Kuusjoki, Muurla, Perniö, Pertteli, Salo-Uskela, Suomusjärvi, Särkisalo, Koski TL, Marttila