Kesäjumppa Särkisalon kirkkopuistossa

Jumppaajia, taustalla Särkisalon kirkko

Särkisalon kirkkopuisto, Kirkkopolku 4

Kesäjumppa Särkisalon kirkkopuistossa keskiviikkoisin 8.5.-31.7. klo 18-19
Mukaan jumppamatto ja juomapullo.
Kertamaksu 5 € tyttöjen koulunkäynnin tukemiseen Boliviassa Suomen Lähetysseuran kautta.
Maksu käteisellä tai MobilePayllä numeroon 27237 (Lähetysseura, Särkisalon jumppa).
Ohjaajana Jenni Luodes.
Jumpaten hyvä olo itselle ja toiveikkaampi tulevaisuus bolivialaisille tytöille!
Tule mukaan ja kutsu kaverisikin! Jumppa sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille!

Hieman vajaan 12 miljoonan asukkaan Bolivia kuuluu Latinalaisen Amerikan köyhimpiin maihin. Tuloerot maassa ovat suuria, ja erityisesti alkuperäiskansojen ja naisten asema on heikko. Lähetysseuran paikallinen kumppani on Bolivian evankelisluterilainen kirkko (IELB). Kirkko tekee Lähetysseuran tukemana työtä lasten ja nuorten parissa. Kirkon johtama Verena Wells -keskus tarjoaa turvallisen asuin- ja opiskelupaikan köyhistä olosuhteista tuleville aymara- ja quechuatytöille. Ilman ulkopuolista tukea pienistä Andien vuoristokylistä kotoisin olevien tyttöjen koulutie jäisi lyhyeksi. Kotikylästä matka kouluun on liian pitkä tai vaarallinen. Asuminen oppilaskodissa mahdollistaa koulunkäynnin.

Jumppamaksut ohjataan lyhentämättömänä Verena Wells -oppilaskodin toiminnan tukemiseen Boliviassa Suomen Lähetysseuran kautta.
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö
  • Nuorille Nuorille