Laskettelurippikoulu Ylläksellä

Aloituspäivä 22.10.2023 klo 12 - 16 Salon seurakuntatalon nuortentilassa, osoite Kirkkokatu 6. Aloitamme ruualla, sitten tutustumme toisiimme, seurakuntaan, kasteeseen ja ehtoolliseen. Klo 16 kutsumme mukaan myös huoltajat ja silloin saatte yhdessä tietoa koko riparipolustamme lokakuusta maaliskuuhun. Päättyy noin klo 17.

Osallistuminen itsenäisesti nuorten messuun Salon kirkossa joko pe 10.11. klo 18, tai pe 15.12. klo 18. Lähetä tästä selfie jonkun työntekijän kanssa Kaisalle WhatsAppiin puh. 044 774 5291

Loka-marraskuussa saatte askarrella itsestänne pienet esittelyvideot ja lähettää ne Marika-papillemme Espanjaan! Lisätietoja aloituspäivässä.  Puh. 040 1416867

Palvelutehtävä suoritetaan itsenäisesti
Auta isovanhempaasi tai kummiasi esim. ikkunoiden pesulla, leipomisella, haravoimisella, lumen auraamisella, puidenkannolla, seurustelulla... Käy juttelemassa, auta jollain tavoin! Ota itsestäsi kuva hänen kanssaan ja lähetä se Niina-diakonille.
Vastatkaa seuraaviin kysymyksiin yhdessä
1. Mitä teitte yhdessä?
2. Miltä avun saaminen tuntui?
3. Miltä avun antaminen tuntui?
4. Mitä sinä toivot omalta rippikouluajaltasi
5. Terveiset avun saajalta meidän ripariporukalle
Lähetä vastauksesi kuvan ja nimen kera Niina-diakonille, WhatsAppina 041 442 4747 loppiaiseen la 6.1. mennessä

Pe 8.12. klo 18 draamallinen messu Uskelan kirkossa.

Kauneimmat joululaulut omatoimisesti, jotta tiedämme sinun käyneen laulamassa, ota itsestäsi ja jostain seurakunnan työntekijästä selfie, ja lähetä se Marikalle WhatsAppina puh. 040 1416867

Joulujumalanpalvelus myös omatoimisesti ja samat selfiet kuin edellä Marikalle

Su 28.1. klo 13 - 18 jumalanpalvelusopetuspäivä Salon seuriksella, valmistelemme yhdessä Salon kirkon klo 17 alkavan messun.

Su 4.2. klo 10 - 11.30 diakoniaralli Salon seurakuntatalossa

Minileiri 10.-11.2.2024 Naarilan leirikeskuksessa.

Ke 14.2. klo 17 - 19 tapaamme Uskelan kirkossa ja tutustumme kirkkoon, symboleihin, urkuihin, ja saamme viimeiset vinkit leirijaksoon

Leiriosuus 17.–24.2.2024 Ylläksellä

La 2.3. klo 17 - 18.30 konfirmaatioharjoitus Uskelan kirkossa

Konfirmaatio su 3.3.2024 Uskelan kirkossa klo 11

Lasketteluripari on paketoitu! Kiitos kaikille nuorille, isosille, yövahdille, vetäjille, huoltajille ja kummeille!

Ylläksen huippu

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löydät tämän linkin takaa: YdintekstitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Laskettelurippileiri maksaa 650 euroa. Tämä laskutetaan kahdessa erässä. Ensimmäinen lasku 200€ lähetetään viikolla 43 ja loput lähetetään viikolla 50. Lasku lähetetään sähköpostitse. Maksusta on mahdollista pyytää taloudellisin perustein hyvistystä seurakunnan diakoniatyöltä enintään 70 €. Tässä tapauksessa ota yhteys ryhmän diakoniatyöntekijään.