Luova ripari

Aloituspäivä 3.12.2023

Minileiri 1.-2.3.2024 Naarilan leirikeskuksessa.

Leiriosuus 24.7.–31.7.2024 Naarilan leirikeskuksessa.

Konfirmaatio su 4.8.2022 Uskelan kirkossa.

Hinta 100€ sisältää rippikoulun ohjelman, materiaalit, majoituksen ja ateriat.

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löytyvät riparipassista, mutta löydät ne myös tämän linkin takaa: YdintekstitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Luova ripari maksaa 100 euroa. Lasku lähetetään sähköpostilla ennen kesää. Maksusta on taloudellisin perustein mahdollista pyytää hyvitystä enintään 70 euroa.  Tässä tapauksessa ota yhteys ryhmän diakoniatyöntekijään.