Marttilan ja Kosken ryhmät

Marttila ja Koski 2

Leiri Kesä-Angelassa 5.7. – 11.7.2024

Konfirmaatio Marttilan kirkossa 14.7.2024

Kuva vanhasta talosta ja ihmisistä talon edessä
Rippileiriä vietetään Kesä-Angelan leirikeskuksessa Angelniemellä

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löytyvät riparipassista, mutta löydät ne myös tämän linkin takaa: YdintekstitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Rippileiri maksaa 70 euroa. Lasku tästä lähetetään sähköpostitse ennen kesää. Leirimaksusta voi pyytää vapautusta taloudellisin perustein. Ole tällöin yhteydessä ryhmämme diakoniatyöntekijään.