Naarila 3

Aloituspäivä lauantaina 25.11.2023. Yhteinen aloitus riparilaisille sekä huoltajille klo 15-17 Uskelan kirkossa.

• Pe 8.12. ”Hei joulu!” -draamamessu Uskelan kirkossa klo 18

• Joulunajan kirkkokäynti. (Omatoiminen osallistuminen johonkin joulunajan kirkkoon.)

• Su 21.1. vapaaehtoinen riparipäivä huoltajille ja kummeille (ei siis riparilaisille.) Huoltajat ja kummit ovat tervetulleita viettämään riparipäivää Kesä-Angelaan.

• Pe 16.2. jumisilta Salon kirkossa klo 16-19. Valmistelemme ja toteutamme nuortenmessun Salon kirkossa. Messu alkaa klo 18 ja huoltajat ovat oikein tervetulleita mukaan!

• La 23.3. diakoniaralli Salon seurakuntatalolla, nuortentila Satamassa klo 14.30-16. (Myöhemmin riparilaiset suorittavat myös diakonian palvelutehtävän yhteisvastuukeräyksen tiimoilta. Tästä tarkempi ohjeistus ja ajankohta sovitaan keväällä.)

• Pääsiäisenajan kirkkokäynti (Omatoimisesti osallistuminen johonkin pääsiäisen ajan kirkkoon.)

• To 11.4. gospelkonsertti Salon seurakuntatalolla klo 16.

• Ke 15.5. klo 18 vanhempainilta huoltajille Salon seurakuntakeskuksessa, Kuparisalissa

• Ma 24.6. kaupunkipäivä Uskelan kirkossa

• Ke 26.6.– ke 3.7. leiri Naarilan leirikeskuksessa

• Su 7.7. klo 11 konfirmaatio Uskelan kirkossa

Kevään kokoontumiset tarkentuvat kellonaikojen osalta myöhemmin.

Jos et pääse johonkin tapaamisista, niin ilmoita siitä aina hyvissä ajoin Kiralle. Sovitaan tilalle jokin muu tilaisuus tai korvauskoulukerta, jota järjestetään kerran kuussa Salon kirkossa klo 15-16.30 riparipappi Lassen kanssa. Päivät ovat: 30.11., 21.12., 11.1., 8.2., 14.3., 18.4., 16.5.

Kuvassa helminauha, jossa erivärisiä helmiä ja krusifiksi
Rukoushelmiä

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löydät tämän linkin takaa: Ydintekstit

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Rippileiri maksaa 70 euroa. Lasku tästä lähetetään sähköpostitse ennen kesää. Leirimaksusta voi pyytää vapautusta taloudellisin perustein. Ole tällöin yhteydessä ryhmämme diakoniatyöntekijään.