Naarila 4

Rippikoulun aikataulu

• 19.11. Aloituspäivä, Salon srk-talon nuorten tila klo 10
  • 8.12. Hei joulu! -musikaalimessu, Uskelan kirkko klo 18
  • vieraile vapaavalintaisessa joulunajan kirkonmenossa
  • 18.1. Ripari-ilta, Salon srk-talo klo 15:30-17
  • HUOM! Päivä muuttunut! 10.2. Yhteisvastuukeräyspäivä klo 10-17 (1 h/ riparilainen)
  • 24.3. Diakoniaralli, Salon srk-talon nuorten tila klo 10-11:30
  • vieraile vapaavalintaisessa pääsiäisajan kirkonmenossa ajalla 24.3.-1.4. (palmusunnuntaina, kiirastorstaina, pitkäperjantaina, 1.pääsiäispäivänä tai 2.pääsiäispäivänä). Jumalanpalveluksessa voi käydä muuallakin kuin Salossa. Ota selfie työntekijän kanssa ja lähetä Hennalle, p. 044 774 5214.
  • 11.4. Gospelkonsertti, Salon srk-talon juhlasalo klo 16
  • 26.5. Jumalanpalveluspäivä, Salon srk-talo klo 15
  • 26.5. Suvivirsikirkko, Salon kirkko klo 17
  • 2.7. Kaupunkipäivä, Uskelan kirkko klo 12-16
  • 4.-11.7. Rippileiri Naarilassa. Lähtö linja-autolla 4.7. klo 12.30 Salon seurakuntatalolta, paluu 11.7. Uskelan kirkkoon, jossa konfirmaatioharjoitus klo 14 alkaen. Harjoitus päättyy viimeistään klo 16.
  • 14.7. Konfirmaatio, Uskelan kirkossa klo 11
Auringonlasku järvellä, melontaa
Ilta järvellä

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löydät tämän linkin takaa: Ydintekstit

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Rippileiri maksaa 70 euroa. Lasku tästä lähetetään sähköpostitse ennen kesää. Leirimaksusta voi pyytää vapautusta taloudellisin perustein. Ole tällöin yhteydessä ryhmämme diakoniatyöntekijään.