Naarila 5

Seuraavaksi:

7.4. vietämme jumalanpalvelusopetuspäivää. Kokonnumme Salon seurakuntatalon nuortentilaan kello 14. Valmistelemme yhdessä nuorten kanssa messun, joka alkaa Salon kirkossa kello 17. Messuun on myös huoltajat ja ystävät tervetulleita mukaan. Messu päättyy noin kello 18.

Tällaista polkua pitkin kuljemme kohti kesää ja konfirmaatiota

• Aloituspäivä 2.12.2023
  • Draamallinen messu Uskelan kirkossa 8.12. klo 18 Bongaa paikalta Nico!
  • 24.12.- 6.1. Omatoiminen osallistuminen joulun ajan jumalanpalvelukseen. Ota jumiksen jälkeen selfie papin, kanttorin tai suntion kanssa ja lähetä Marika-papille. SUOSITUS! Jouluyön messu Uskelan kirkossa kello 22.
  • Tammikuussa Marika-papin etätehtävä
  • 16.2. Palvelutehtäväpäivä Salon seurakuntatalolla kello 15-18.
  • 24.3. Diakoniaralli Salon seurakuntatalolla kello 12:30
  • 7.4. Jumalanpalvelusopetuspäivä. Aloitamme Salon seurakuntatalon nuortentilassa kello 14. Valmistelemme Salon kirkkoon messun, joka alkaa kello 17.
  • 11.4. Gospelkonsertti Salon seurakuntatalolla kello 16
  • 8.5. Ryhmän tapaaminen Salon seurakuntatalolla kello 16. Huoltajien tapaaminen kello 18.
  • Osallistu yhteen vapaavalintaiseen nuorten messuun Salon kirkossa kello 18 jonakin seuraavista päivistä: 15.12., 19.1., 16.2., 22.3., 19.4., 24.5. Ota paikan päältä selfie papin/kanttorin/suntion kanssa ja lähetä Lasselle.
  • 11.7. Rippileirin kaupunkipäivä
  • Leiri Naarilassa 12.7. – 19.7.2024

• Konfirmaatio Uskelan kirkossa 21.7.2024 klo 11
Laituri ja laiturin edessä ihmisiä uimassa järvessä
Riparilla pääsee uimaan

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löydät tämän linkin takaa: Ydintekstit

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippileirin maksut

Rippileiri maksaa 70 euroa. Lasku tästä lähetetään sähköpostitse ennen kesää. Leirimaksusta voi pyytää vapautusta taloudellisin perustein. Ole tällöin yhteydessä ryhmämme diakoniatyöntekijään.