Talven päiväripari

Seuraavaksi...

Diakoniaralli

• 4.2. Satamassa, 12:30-14:00 Talven päiväripari

Riparin työntekijöinä ovat Aki Toivoniemi, Vilho Routasalo, Kirsi Laakkonen, Maija-Liisa Ristola-Niskala. Talven aikana kokoonnumme useamman kerran yhdessä tutustuen Salon seurakunnan toimintaan. Jos et pääse johonkin kokoontumiseen, niin ole ajoissa yhteydessä Akiin, aki.toivoniemi@evl.fi, 040 359 0526.

Aloituspäivä

• 28.10. Satamassa 12-16.

Draamamessu Uskelan kirkossa la 9.12. klo 18

Joulunajan kirkkokäynti

• Omatoimisesti osallistuminen johonkin joulunajan kirkkoon.

21.1. Vapaaehtoinen riparipäivä huoltajille ja kummeille (ei siis riparilaisille)

• Huoltajat ja kummit ovat tervetulleita viettämään riparipäivää Kesä-Angelaan. Ilmoittautumislinkki.

Diakoniaralli

• 4.2. Satamassa, 12:30-14:00 Talven päiväripari

Päiväripariviikkoa vietetään

* Salon keskustassa 17.2.-23.2.2024

Konfirmaatiomessu

* Uskelan kirkossa 25.2.2024. kello 11

Korvauskoulu kerran kuussa Salon kirkolla kello 15-16:30

Jos et pääse johonkin tapaamiseen, niin ilmoita siitä Akille. Puuttuneita kokoontumiskertoja voi käydä korvaamassa Salon kirkon rippikoulun kokrvauskoulussa.

Päivämäärät.

30.11.

11.1.

8.2.

Lumen peittämä kirkko
Konfirmaatiokirkkona Uskelan kirkko

Riparipolku

Riparin yhteisissä tapaamisissa muista ilmoittaa läsnäolostasi, kun sitä kysytään. Mikäli et pääse johonkin yhteiseen tapaamiseen, sovi siitä riparisi ohjaajan kanssa.

Ulkoa oppiminen

Palan kristinuskon ydintä saat opetella ulkoa rippikoulun aikana. Niistä ei kuitenkaan kannata huolestua, ne saadaan varmasti yhdessä käytyä läpi. Opeteltavat tekstit löytyvät riparipassista, mutta löydät ne myös tämän linkin takaa: YdintekstitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Konfirmaatio

Rippikoulun lopussa nuori voi osallistua konfirmaatioon, joka on rippikoululaisten ja perheiden yhteinen juhlajumalanpalvelus. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyt nuori saa yhdessä muun seurakunnan kanssa lausua uskontunnustuksen, hänet siunataan ja hän saa osallistua ehtoolliselle. Konfirmaatiossa yksi nuoren kummi tai muu läheinen aikuinen voi osallistua nuoren siunaamiseen. Konfirmaatio kestää reilun tunnin.

Rippikoulun maksut

Päiväripari on maksuton.