Kesäkonsertti Halikon kirkossa

su 10.7. klo 20.00
nainen ja parrakas mies, naisella kukkakimppu

Halikon kirkko

Yhteistä säveltä 50 vuotta
Aulikki Eerola, sopraano ja lausunta
Pertti Eerola, piano

Aulikki ja Pertti Eerola ovat pitkän uran tehneitä muusikoita. Aulikki Eerola on toiminut lied-, oratorio- ja oopperalaulajana sekä Sibelius-Akatemian laulun lehtorina. Musiikin tohtoritutkinnon (2008) aihe oli Soiva L. Onerva. Pertti Eerola toimii pianistina, urkurina ja kapellimestarina. Hän oli mm. Helsingin Johanneksekirkon urkurin virassa yli 30 vuotta ja perustamansa Johanneksen Kamariorkesterin ja Kamarikuoron kapellimestarina.

Illan säveltäjänimiä ovat Beethoven, Chopin, Debussy, Sibelius, Madetoja, Onerva, ja konsertissa kuullaan myös Pertti Eerolan oman Sumussa -sävellyksen kantaesitys.

L. Onervan syntymästä tulee 140 ja kuolemasta 50 vuotta tänä keväänä, siksi ohjelmassa on useita hänen sanoituksiaan.
Onerva kirjoitti aikanaan runon Pilvilinnat sodan aikana - siinä on nyt käsittämättömän ajankohtaista tematiikkaa.

Konsertin jälkeen on tarjolla iltateet esiintyjien seurassa kirkon pihalla tai sateen sattuessa kirkossa.
Vapaa pääsy, ohjelma 10€
Kesäkonserttisarjaan on mahdollista hankkia ovelta myös 50€ hintainen konserttipassi, jolla saa ohjelman kaikkiin 13 konserttiin.

Tervetuloa

• Musiikki Musiikki