Kesäkonsertti Perniön kirkossa

su 24.7. klo 20.00
kaksi naista iltapuvuissa ja yksi mies tummassa puvussa metsässä

Perniön Pyhän Laurin kirkko

Lauluja Suomesta
Laulajapariskunta Saara Rauvala ja Jussi Vänttinen, ja pianisti Henni Isojunno esittävät kesäisessä konsertissaan Kuulan, Melartinin ja Kuusiston lauluja.
Konsertin jälkeen on tarjolla iltateet esiintyjien seurassa kirkon pihalla tai sateen sattuessa kirkossa.
Vapaa pääsy, ohjelma 10€.

Saara Rauvala on salolaislähtöinen sopraano ja hän on valmistunut oopperan maisteriksi Malmön ooppera-Akatemiasta vuonna 2021. Vuonna 2018 hän valmistui oopperan kandidaatiksi Tukholman oopperakorkeakoulusta. Häntä on kuultu muun muassa Ruotsin kuninkaallisen oopperan, Malmön oopperan, Vadstena-akatemian sekä Lyric Opera Studio Weimar'in produktioissa. Syksyllä 2022 Rauvala tekee debyyttinsä Suomen kansallisoopperassa Papagenan roolilla oopperassa Taikahuilu (W.A. Mozart). Viime vuosina Rauvalaa on kuultu Salossa Kivan lavalla omissa resitaaleissa sekä teatteri Provinssin produktioissa, joissa hän on laajentanut osaamistaan puhe- ja musiikkiteatterin puolelle. Vuonna 2016 hänelle myönnettiin Salon Seudun Sanomien kulttuuripalkinto.

Baritoni Jussi Vänttinen on Lappeenrannan laulukilpailujen miesten sarjan voittaja vuodelta 2019. Hän debytoi Suomen Kansallisoopperassa Moraléksen roolissa Bizet?n oopperassa Carmen syyskuussa 2019.
Syyskuussa 2021 hän teki ensiesiintymisensä Radion Sinfoniaorkesterin solistina I. Stravinskyn kamarioopperassa Renard. Hän on esiintynyt Lappeenrannan kaupunginorkesterin, Lohjan kaupunginorkesterin, Oulu Sinfonian ja Pori Sinfoniettan solistina, esittänyt useita oopperarooleja kuten Don Giovanni (W.A.Mozart: Don Giovanni), kreivi Almaviva (W.A.Mozart: Figaron häät), sekä kantaesittänyt useita suomalaisia oopperoita. Hän esiintyy aktiivisesti myös liedlaulajana laulaen mm. suurten säveltäjien laulusarjoja, kuten Dichterliebe (R.Schumann), Liederkreis Op 24 (R.Schumann), Schwanengesang (F.Schubert). Kesällä 2022 Vänttistä voi nähdä Rikalanmäen Teatterivintillä Iloisia aikoja, Mielensäpahoittaja -näytelmässä Pojan roolissa.

Pianisti Henni Isojunno toimii tällä hetkellä Salon Musiikkiopistossa pianonsoiton- ja vapaan säestyksen opettajana, sekä Halikon Musiikkiyhdistyksen toiminnanjohtajana ja pianonsoiton opettajana.
Henni Isojunno on valmistunut musiikin maisteriksi keväällä 2014 Sibelius-Akatemian esittävän säveltaiteen koulutusohjelmasta opettajanaan Jussi Siirala ja musiikkipedagogiksi Turun ammattikorkeakoulusta keväällä 2012. Isojunnolle merkittäviä opettajia ovat olleet myös mm. Niklas Pokki, Ilmo Ranta ja Emmanuel Krasovski. Opetustyön ohessa Isojunno on aktiivinen esiintyjä. Suomen lisäksi hän on esiintynyt viimeisten vuosien aikana myös Saksassa Trio KAH:in kanssa. Isojunno tekeekin tiivistä yhteistyötä useiden laulajien ja instrumentalistien kanssa. Ensimmäisen sooloresitaalinsa Henni Isojunno on pitänyt vuonna 2010.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä