Teologinen koulutus ja kirkon toiminnan kehittäminen

Thaimaa

Thaimaan luterilainen kirkko on nuori. Sen taloudelliset resurssit ovat vaatimattomat. Työntekijöiden koulutustaso on alhainen. Tämä näkyy paikoin heikkona luterilaisena identiteettinä ja arkuutena ryhtyä yhteistyöhön alueella olevien eri toimijoiden kanssa. Lähetysseura kouluttaa kirkon työntekijöitä ja tukee kirkon teologista seminaaria Bangkokissa. Koulutus vahvistaa Thaimaan luterilaisen kirkon seurakuntatyötä.

Thaimaan luterilainen kirkko on kasvava. Jäseniä on nyt noin 4 000. Tällä hetkellä kirkko tukeutuu vahvasti lähetysjärjestöjen taloudelliseen apuun. Lähetysseuran hankkeilla vahvistetaan kirkon mahdollisuuksia taloudelliseen ja hallinnolliseen itsenäisyyteen.

Nimikkokohderaportti

Suomen Lähetysseuran työ Thaimaassa

Suomen Lähetysseura Kaakkois-Aasiassa

Thaimaalaiset teologian opiskelijat valkoisissa alboissaan ovat kädet kohotettuina kohti taivasta.

Teologinen koulutus ja kirkon toiminnan kehittäminen Thaimaassa on Perniön nimikkokohde.

Teologista koulutusta ja kirkon toiminnan kehittämistä voi tukea:

Suomen LähetysseuraLinkki avautuu uudessa välilehdessä
MobilePay: 43051, viesti:Thaimaa
Suomen Lähetysseura: FI 38 8000 1400 1611 30, viite: 4074375004289568

Keräyslupa: RA/2020/1538, voimassa toistaiseksi.